Press "Enter" to skip to content

Bogácsi Erzsébet

2019

Hová írt rendszeresen kritikát 2019-ben? Criticai Lapok

Hová írt alkalmanként kritikát 2019-ben?

Hol jelentek meg egyéb színházi tárgyú írásai 2019-ben?

Hol volt 2019-ben színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó?

Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2019-ben?

Szavazott-e 2019-ben a kritikusdíjra?

Egyéb közlendő (életrajz): „Kezdjed egy napilapnál, folytasd egy hetilapnál, s egy havilapnál fejezd be!” Ez volt a közkeletű tanács, amikor – meg sem száradt még diplomámon a tinta – a pályára léptem, valóban egy országos napilapnál. De a „kezdetből” másfél évtized lett a Magyar Nemzetnél, amit újabb másfél évtized tetézett a Népszabadság napi oldalain. Még hét esztendeig a Népszabadság – kolumnás írásaimnak teret adó – Hétvége-rovatában, ha úgy tetszik: a „hetilapjában” publikáltam. Ami pedig a havilapot illeti… Az évek során a Színházban, a Kritikában, a Zsöllyében és a Criticai Lapokban jelentem meg, ez utóbbihoz kötődöm mindmáig. Időközben művészeti tanácsadónak kért fel a Budapest Bábszínház, ahol hét évadot töltöttem. Jó volt közösséget vállalni „a másik oldallal”. (Persze, olyan színházi műfajban, a bábművészet révén, amelyről sem azelőtt, sem abban az időben nem írtam kritikát, s azóta sem teszem, hogy ne sértsek semmilyen etikai normát.) Azon sohasem iparkodtam, hogy az írásaimat kötetekbe gereblyézzem. A mulandóság éppúgy megérinti a kritikus működését, mint ahogy magát a színházat. De az évek során jelent meg könyvem is. Egy letűnt korszak olyan színházi ügyeiről szólt a Rivalda-zárlat, amelyekbe a politika belejátszott, s amelyek a rendszerváltás idején, a kötet megjelenéskor még az elevenünkbe vágtak. Még olvasták. Még olvastak. Most pedig már azon kell gondolkodnunk, hogy mi, egy sorvadóban lévő szakma képviselői, hogyan is tegyük közzé tapasztalatainkat.

2018

Hová írt rendszeresen kritikát 2018-ban? Criticai Lapok
Hová írt alkalmanként kritikát 2018-ban?
Hol jelentek meg egyéb színházi tárgyú írásai 2018-ban?
Hol volt 2018-ban színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó?
Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2018-ban?
Szavazott-e 2018-ban a kritikusdíjra?
Egyéb közlendő (életrajz): „Kezdjed egy napilapnál, folytasd egy hetilapnál, s egy havilapnál fejezd be!” Ez volt a közkeletű tanács, amikor – meg sem száradt még diplomámon a tinta – a pályára léptem, valóban egy országos napilapnál. De a „kezdetből” másfél évtized lett a Magyar Nemzetnél, amit újabb másfél évtized tetézett a Népszabadság napi oldalain. Még hét esztendeig a Népszabadság – kolumnás írásaimnak teret adó – Hétvége-rovatában, ha úgy tetszik: a „hetilapjában” publikáltam. Ami pedig a havilapot illeti… Az évek során a Színházban, a Kritikában, a Zsöllyében és a Criticai Lapokban jelentem meg, ez utóbbihoz kötődöm mindmáig. Időközben művészeti tanácsadónak kért fel a Budapest Bábszínház, ahol hét évadot töltöttem. Jó volt közösséget vállalni „a másik oldallal”. (Persze, olyan színházi műfajban, a bábművészet révén, amelyről sem azelőtt, sem abban az időben nem írtam kritikát, s azóta sem teszem, hogy ne sértsek semmilyen etikai normát.) Azon sohasem iparkodtam, hogy az írásaimat kötetekbe gereblyézzem. A mulandóság éppúgy megérinti a kritikus működését, mint ahogy magát a színházat. De az évek során jelent meg könyvem is. Egy letűnt korszak olyan színházi ügyeiről szólt a Rivalda-zárlat, amelyekbe a politika belejátszott, s amelyek a rendszerváltás idején, a kötet megjelenéskor még az elevenünkbe vágtak. Még olvasták. Még olvastak. Most pedig már azon kell gondolkodnunk, hogy mi, egy sorvadóban lévő szakma képviselői, hogyan is tegyük közzé tapasztalatainkat.

2015, 2016

Hová írt rendszeresen kritikát 2015-ben és 2016-ban? Criticai Lapok
Hová írt alkalmanként kritikát 2015-ben és 2016-ban?
Hol jelentek meg egyéb színházi tárgyú írásai 2015-ben és 2016-ban?
Hol volt 2015-ben és 2016-ban színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó?
Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2015-bSzavazott-e 2015-ben és 2016-ban a kritikusdíjra? en és 2016-ban?
2015-ben
Egyéb közlendő (életrajz): „Kezdjed egy napilapnál, folytasd egy hetilapnál, s egy havilapnál fejezd be!” Ez volt a közkeletű tanács, amikor – meg sem száradt még diplomámon a tinta – a pályára léptem, valóban egy országos napilapnál. De a „kezdetből” másfél évtized lett a Magyar Nemzetnél, amit újabb másfél évtized tetézett a Népszabadság napi oldalain. Még hét esztendeig a Népszabadság – kolumnás írásaimnak teret adó – Hétvége-rovatában, ha úgy tetszik: a „hetilapjában” publikáltam. Ami pedig a havilapot illeti… Az évek során a Színházban, a Kritikában, a Zsöllyében és a Criticai Lapokban jelentem meg, ez utóbbihoz kötődöm mindmáig. Időközben művészeti tanácsadónak kért fel a Budapest Bábszínház, ahol hét évadot töltöttem. Jó volt közösséget vállalni „a másik oldallal”. (Persze, olyan színházi műfajban, a bábművészet révén, amelyről sem azelőtt, sem abban az időben nem írtam kritikát, s azóta sem teszem, hogy ne sértsek semmilyen etikai normát.) Azon sohasem iparkodtam, hogy az írásaimat kötetekbe gereblyézzem. A múlandóság éppúgy megérinti a kritikus működését, mint ahogy magát a színházat. De az évek során jelent meg könyvem is. Egy letűnt korszak olyan színházi ügyeiről szólt a Rivalda-zárlat, amelyekbe a politika belejátszott, s amelyek a rendszerváltás idején, a kötet megjelenéskor még az elevenünkbe vágtak. Még olvasták. Még olvastak. Most pedig már azon kell gondolkodnunk, hogy mi, egy sorvadóban lévő szakma képviselői, hogyan is tegyük közzé tapasztalatainkat.

2011

1.Hová írt rendszeresen kritikát 2011-ben?
Criticai Lapok
2.Hová írt alkalmanként kritikát 2011-ben?
3.Hol jelentek meg egyéb, színházi tárgyú írásai 2011-ben?
Népszabadság
4.Hol volt 2011-ben színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó?
5.Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2011-ben?
6.Szavazott-e 2011-ben a kritikusdíjra?
igen
7. Egyéb közlendő (azaz hosszabb életrajz):
„Kezdjed egy napilapnál, folytasd egy hetilapnál, s egy havilapnál fejezd be!” Ez volt a közkeletű tanács, amikor – meg sem száradt még diplomámon a tinta – a pályára léptem, valóban egy országos napilapnál. De a „kezdetből” másfél évtized lett a Magyar Nemzetnél, amit újabb másfél évtized tetézett a Népszabadság napi oldalain. Hét esztendeje annak, hogy a Népszabadság – kolumnás írásaimnak teret adó – Hétvége-rovatában, ha úgy tetszik: a „hetilapjában” publikálok. Ami pedig a havilapot illeti… Az évek során a Színházban, a Kritikában, a Zsöllyében és a Criticai Lapokban jelentem, illetve jelenek meg. A nyugodtabb áttekintés lehetőségét, amelyet az érett kornak sugallt a hajdani jótanács, hetedfél éve segíti a Budapest Bábszínház is, amelynek 2005 őszétől művészeti tanácsadója lettem. S ideje is volt közösséget vállalni „a másik oldallal”. (Persze, olyan színházi műfajban, a bábművészet révén, amelyről sem azelőtt nem írtam kritikát, sem azóta nem írok, s nem is fogok, hogy ne sértsek semmilyen etikai normát.) Azon sohasem iparkodtam, hogy az írásaimat kötetekbe gereblyézzem. A múlandóság éppúgy megérinti a kritikus működését, mint ahogy magát a színházat. De az évek során jelent meg könyvem is. Az előző korszak olyan színházi ügyeiről szólt a Rivalda-zárlat, amelyekbe a politika belejátszott, s amelyek a rendszerváltás idején, a kötet megjelenéskor még az elevenünkbe vágtak. Még olvasták. Még olvastak. Most pedig már, amikor a bulvár-ízlés nemcsak az elektronikus médiát, de az írott sajtót is elérte, arról kell gondolkodnunk, hogy mi, egy sorvadóban lévő szakma képviselői, hogyan tegyük közzé tapasztalatainkat. Talán éppen a világhálón.